Zapach w miejscu pracy

19 listopada 2021

Zapach w miejscu pracy - Eko Błysk

Zapach w miejscu pracy

Zapachy mają wpływ na nasze emocje. Miejsca, które pachną przyjemnie, sprawiają, że po prostu dobrze się w nich czujemy. Przyjemne zapachy mogą nie tylko przyciągać klientów, ale również wpływać na wydajność. Nie od dziś przecież wiadomo, że zadowolony pracownik to pracownik, który lepiej wykonuje swoje obowiązki. Z omawianym zagadnieniem związany jest marketing zapachowy. Zdaniem specjalistów zapach wnętrza jest równie ważny, jak jego wystrój.

Czym jest marketing zapachowy?

Marketing zapachowy jest potężnym narzędziem. Pomaga biurom, jak i całym budynkom korporacyjnym tworzyć odpowiednią atmosferę w pracy. Każdy, kto optymalizuje biuro zapachami, przejmuje kontrolę nad postrzeganiem firmy. Dodatkowo zapach wpływa także na produktywność pracowników. Robiąc wyjątkowe pierwsze wrażenie, od razu można pokazać etos firmy. Poprawa zapachu w miejscu pracy niesie ze sobą szereg korzyści:

  • Poprawa relacji z klientami,
  • Zwiększenie produktywności,
  • Wzmocnienie wizerunku firmy, a także
  • Wspieranie atmosfery w pracy.

Marketing zapachowy jest zatem jedną z gałęzi współczesnego marketingu. Opiera się on na świadomym i kontrolowanym wykorzystaniu zmysłu węchu. Specjaliści dobierają zapachy na podstawie pożądanego efektu.

Jak dokonać optymalizacji zapachu w miejscu pracy?

Marketing zapachowy realizuje się za pomocą specjalnych urządzeń do rozpylania zapachów, czyli tak zwanych dyfuzorów. Zapachem w miejscu pracy może być zatem na przykład zapach zmysłowy, elegancki lub energetyzujący. Wszystko uzależnione jest od miejsca, gdzie marketing zapachowy będzie wprowadzany.

Które zapachy sprawdzają się najlepiej w biurze?

Na wstępie warto wspomnieć o zapachu cytrynowym. Zostało udowodnione, że sprzyja on poprawie koncentracji w miejscu pracy. Klientom firma będzie kojarzyć się ze świeżością i energią, jeśli postawi się właśnie na ten wariant.

Aromat świeżej kawy jako przykład zapachu w to również bardzo ciekawe rozwiązanie. Badania wykazały kiedyś, że zapachy przypominające kawę poprawiają wydajność pracowników. Zapach pobudzającej kawy skłania ku temu, aby wymagać więcej od siebie i innych.

Warto pamiętać także o delikatniejszej nucie zapachowej, na przykład o zapachu jaśminu. Kwiatowy aromat w biurze pozytywnie wpływa bowiem na fale mózgowe. Aktywność i świeżość to pierwsze skojarzenia, które się nasuwają osobom, które poczują jaśmin

Podsumowując, warto pamiętać o tym, że w biurze liczy się nie tylko czystość i przewietrzone pomieszczenie, ale również zapach, który się po nim roznosi. Zapachem w miejscu pracy można nakłonić klientów, aby powrócili do firmy, a także zachęcić pracowników do wydajnej pracy. Nieprzypadkowo marketing zapachowy, czyli aromamarketing odgrywa tak ważną rolę we współczesnym biznesie. Ma on wpływ nie tylko na liczbę klientów, ale także na wydajność pracy. To ważne dla każdego przedsiębiorcy.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Nasz Facebook
Zadzwoń
+48 667 857 731
Zadzwoń
Przewiń do góry